Intensiv helg

I fredags var Johan och Frida på besök här på kusten och efter några flaskor vin, spel och en hel del skitsnack somnade vi framåt halv tre tiden. På lördagen var vi väldigt sportiga som Frida uttryckte sig och såg både bordtennis - eller ska man säga pingis nuförtiden? det heter ju pingisligan... - (på TV i och för sig) och allsvensk fotboll. Kan väl passa på att gratulera kusinerna till de segrar de tog under bordtennispremiären och tacka Johan och Frida för ett uppskattat besök.

När Växjöfolket lämnat av oss utanför dörren gick Emil och jag in i värmen och somnade nästan direkt. Lite överdrivet men vi gick nog och la oss i sängen för att kolla film redan vid nio...

Idag har också varit en intensiv sportdag. Jag har liverapporterat basket, som definitivt inte är min specialgren, och dessutom snackat lite handboll. Vissa dagar på radion är intensivare en andra och det faktum att jag bara hann hälla i mig en kopp kaffe är ett bevis på att det har jobbats febrilt från min sida.

Nu förtjänar både sambon och jag att njuta av det som är kvar av söndagen med en bra film eller något i den stilen. Imorgon ska det diskuteras genus i skolan - JIPPIE, eller inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0