Uppe? Jag? Varför?

Det är lördag. Väckarklockan är ställd på tio. Jag ligger i soffan och kollar på survivor.

Idag skulle Emil och jag sova länge eftersom de första gästerna kommer runt lunch, men det ville tydligen inte jag. Klockan 6 vaknade jag första gången och lyckades då som tur var somna om. Vid åtta vaknade jag igen och sen dess har jag inte lyckats somna igen. Ligger därför nu i soffan, kollar på survivor, gläds åt den blåa himlen och ska snart läsa tidningen. Vet inte varför men jag känner mig lite som en pensionär, till råga på allt ska det bli nybakta frallor sen - känner mig inte som 22...

Ålderskänslan sjunker förhoppningsvis under dagen när Emils vänner kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0