Se upp för fågeltrafiken

Fötterna värker fortfarande efter att Angelica och jag gjorde stan i eftermiddags. Det var varmt, jobbigt att gå i högklackat och blev en och annan kasse att bära. Detta trots att jag fortfarande inte införskaffat varken morsdagspresent eller studentpresent till Emils bror...

Efter att Angelica svängt av mot sitt när vi var på väg från stan fick jag en mindre chock. Jag höll på att messa Emil när jag hörde en av mina största fobier lite längre fram på vägen. En fågel. Och inte bara en. Den hade en hel massa ungar med sig och när jag började komma lite för nära, vilket var 10 meter ungefär, började mamman låta som jag vet inte vad. Hon skyndade på ungarna och stirrade på mig. Jag stannade och höll sedan ett säkerhetsavstånd från fåglarna och lät alltså dem traska på uppför backen innan de svängde in på en liten stig i skogen...

Fågelmamma med ungar på promenad    Fågelmamma på promenad med sina ungar.   Fågelmamma ute och går med sina ungar

så här såg det ut när jag passerat tunneln och fåglarna promenerade runt.

Nu ska jag skicka in min hemtenta och lägga mig framför teven en stund för att njuta av lugnet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0