Och jag klagade på min syster

För någon vecka sen klagade jag på min syster för att jag tyckte att hon uppdaterade sin blogg för dåligt och nu har det snart gått två veckor sen jag själv gjorde det senast. Man ska inte kasta sten i glashus eller vad är det de säger?

I skolan ältar vi fortfarande EU och mångfaldsjournalistik. Det är rätt intressant men samtidigt så känns det inte så genomtänkt att lägga en kurs som denna innan sommaren. Motivationen försvinner sakta men säkert och vi har massor att göra. Lagförslag och rollspel hit, van Ginneken och hemtenta dit och så lite EG-rätt med redovisning på det. Jag vet inte varför men det känns som att den här kursen spretar lite...

Till helgen är det Springbreak och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag böjar känna mig ganska kluven. Mina vänner kommer inte och alla Emils vänner som kommer är killar. Börjar känna mig lite ensam och vet inte om det är värt att lägga 350 kronor på att gå in på Springbreak med Emil och hans vänner. Kanske beachpartyt istället? Kanske hitta någon jag kan övertala att komma hit och umgås med mig? Någon som har något förslag?

Skolan tar snart slut, Emil åker snart till Grekland och det är snart sommarlov.
Sommaren kommer bestå av distanskurser och mina vanliga extrajobb. Det blir mest tid i Kalmar men några vändor till Växjö hinns också med. Emil kommer jobba i Växjö vilket gör att katten och jag ska bo själva. Det ska bli intressant att se hur lilla Anna som hatar att sova själv ska klara sig. Kanske kan bli en nyttig erfarenhet, eller nåt. Föräldrarna kommer i alla fall på besök en vecka och jag ska även tvinga hit min syster någon gång för att hålla mig och katten sällskap. Förhoppningsvis har även någon av mina vänner tid att komma och hälsa på mig i sommar i alla fall. Har trots allt inte haft besök sedan Sara var här förra sommaren...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi kommer och lillasyster är nog hos dig så ofta du vill och orkar :-)

2009-05-28 @ 09:20:06
Postat av: Syster

Dåliig stil att klaga på miig tkr jag !

2009-06-12 @ 15:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0