Mångfald hit och mångfald dit

En ny vecka innebär nya prövningar.

Denna veckan började med ett tålamodsprov som jag inte riktigt vet om jag klarade. Tre timmars föreläsning med citat om en bok som jag redan har läst. Det känns som att den hade kunnat vara intressant om det inte hade varit för att det var måndagmorgon och huvudet hade behövt höra något nytt för att verkligen vakna.

Resten av dagen ägnas åt studier. Dels ska det skrivas restuppgifter och dels ska en debattartikel författas. Det som är mest intressant med debattartikeln är att jag är väldigt kluven. Artikeln ska handla om mångfaldsjournalistik och jag ska debattera om att det krävs utbildning för att följa med i den utveckling som sker inom mångfalden i Sverige. Problemet är bara att jag inte tror på att kvotera in folk med mångetnisk bakgrund på en journalistisk utbildning. Inte heller specialutbildningar som gör att folk med mångetnisk bakgrund ska komma ut i arbetslivet snabbt. Min inställning är snarare rätt person på rätt plats. Vare sig det skulle vara en kvinna, en man, en svensk eller någon med annat etniskt ursprung.

Trot jag måste sätta mig och fundera ordentligt för att komma på något vettigt till den där artikeln. Nu är det dock dags för ett välbehövligt tv-avbrott i pluggandet. Hjärnan går på högvarv och behöver något enkelt att koppla av med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0