Anställningsintervju - hur förbereder man sig?

Imorgon är det dags för mig att gå på anställningsintervju och jag sitter här och funderar på hur man egentligen förbereder sig. Har du några bra tips?

Det enda jag kommer på är att läsa på lite om företaget. Gärna se om det går att hitta någon platsannons så att man kan uppdatera sig vad det nu var för sorts person de sökte. Sen kan det ju vara en fördel att tänka på hur man klär sig. Speciellt om jobbet man söker handlar om en klädbutik...

Vad ska jag ha på mig imorgon? Får nog gå igenom den lilla garderob som har flyttat med mig till Växjö när jag kommer hem och se om jag kommer fram till något. Tåget går 07.33 så ska nog inte försöka fatta några kloka beslut på morgonen. Slutar ju inte praktiken förrän 23.30 ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0