Midsommar

Helgen går mot sitt slut och jag har hunnit med både det ena och det andra. Idag har det till exempel gjorts intervjuer på Kalmartravet och igår åkte jag mest bil. Det som det här inlägget kommer att visa handlar om dagarna innan det.

Torsdag:
Min resa började bra. Redan på stadsbussen satt jag och längtade över att sätta mig på ett tåg och vara i Växjö om en timme, men så blev det inte. När jag kommer ner till stationen i Kalmar var det smått kaos. En hög ungdomar med packning väntade på bussar till Öland, som inte helt oväntat blev fullpackade. Jag såg inte mitt tåg någonstans så jag gick till pressbyrån för att köpa lite resegodis. När jag kom ut insåg jag att en del av alla förvirrade människor som stod och väntade mellan perrongen och busstationen var mina medresenärer - tåget var inställt och ersatt av buss!
1 timme och 45 minuter senare var jag äntligen i Växjö och bilresan började.
Ett nedfällt träd ungefär i höjd med Bredaryd gjorde att vi fick åka inom Bredaryd och se samhället men det kunde inte stoppa färden mot Göteborg. Efter att ha parkerat bilen i Ullevigaraget blev det löpning till McDonalds vid Scandinavium. Jag hade ju inte ätit sen lunch. Två cheeseburgare i farten blev resultatet innan vi mötte Robin och Emilia utanför Gamla Ullevi - eller var det nya?!


En hel rad världstjärnor var uppradade på planen.

Två av dem (från favoritlagen) var:
                    
Raul Garcia, Atletico och Theo Walcott, Arsenal

De som buades ut mest under matcherna under midsommar var:
    
En färglös och utbytt Bojan på Ullevi och en utvisad Balotelli på Olympia

Hittade även två favoriter på Olympia i matchen Sverige - Italien:
      
Kämpen Wernbloom och atommyran Giovinco - oj vad liten han var!



Tack alla ni som var med i Helsingborg och firade midsommar.
Jag lärde mig bland annat att Carola har gjort Tusen och en natt, att Måns föredrar sina ägg hårdkokta och att det finns fyra Jihdebröder!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tack för en trevlig midsommar =)

2009-06-22 @ 00:24:16
URL: http://emiliabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0