Sommarjobb, arbetsprover och kladdkaksmuffins

Efter att ha suttit och surfat runt en runda på nätvågen har jag lyckats hitta lite potentiella sommarjobb. I år vore det roligt om jag lyckades få in en fot inom journalistiken, på riktigt. Sommarjobben som jag främst letar efter är därför något inom tidning, tv eller radio - och allra helst inom sportjournalistiken. Problemet när det gäller att söka journalistjobb är att arbetsprover ska skickas med och jag är inget vidare på att bedömma vilka texter som är bra och inte. Är det bäst att skicka med något som faktiskt har publicerats i en tidning? Eller är det bättre att skicka med något som har granskats in i minsta detalj av lärare och journaliststuderande klasskamrater? Någon som vet.?.

Får nog bli mer sommarjobbs letande i veckan och kanske även lite tid att värdera arbetsprover. Nu tänkte jag lägga mig i soffan vänta in CSI och sambon som är och tränar och ladda för imorgon. Imorgon är det en ny dag med lokala nyheter och all motivation som går att leta upp inom mig behövs, därför tänkte jag nu ladda upp med nybakade kladdkaksmuffins...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0