Cervinia vecka 8

Den efterlängtade sammanfattningen är här - dock utan bilder...

Resandet  började fredagen den 13e och vi efter timme ute och timme in i ett trångt baksäte stannade vi i södra Tyskland för några timmars sömn. På hotellet fick vi sällskap av en gammal hund som vaktade vårt bord när vi åt och en katt som var nästan dubbelt så stor som hunden.
Dagen efter passerade vi Schweiz där bergen sakta men säkert började välkomna oss. Framåt tre på eftermiddagen hade vi passerat en massa läskiga och slingriga vägar upp för bergen och var äntligen framme i Cervinia.
Maten var utsökt alla dagar utom när vi åt på en restaurang som låg på en tvärgata. Inte konstigt att vi var de enda gästerna...
Vädret var det heller inget fel på, alla dagar utom en. Det blåste och molnen hade tornat upp sig uppåt bergen. Jag lyckades ta mig ner för en backe den dagen. Sen blev det vila och bokläsning för min del resten av den dagen...
Skidåkningen då? För mig var den alldeles utmärkt. Efter att ha varit fruktansvärt stel under första dagen lyckades jag faktiskt ta mig ner för både blåa och röda backar. Relativt breda och inte alltför branta - åtminstone inte några längre sträckor - gjorde att jag lyckades ta mig ner för det mesta och enda dagen jag trillade ordentligt var sista dagen.

En sammanfattning i listform - VECKANS:
vurpa - har jag hört att Pontus stod för redan andra dagen. Skönt att jag slapp vinna den kategorin i år...
stelaste - där hade jag nog ingen konkurrens...
fotomodell - måste nog ha varit Matterhorn som smög sig in i bakgrunden på den ena bilden efter den andra.
restaurang - får jag nog utse den som under veckan gick som "Zlatan" där vi åt inte mindre än tre gånger. Trots det var det inte här den godaste maten fanns...
mat - det var nog när vi åt tre rätters med både carbonara och schnitzel.
roligaste - "jag åt för sex" och "kill the rabbit"
after ski - skedde på the dragon med det danska coverbandet
öldrickare - faktiskt ingen riktig tävling i år, men Erik och Pontus lyckades nog få i sig mest.

Om jag kommer på något mer så kommer listan fyllas på... Ni som var med får gärna lämna förslag.

O till sist vill jag tacka familjen Johansson/Svensson och Björkqvist för en kanonresa!
Jag längtar efter nästa skidvecka, för nu kan jag ju nästan åka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0