Bombhot och mordförsök - vem har sagt att det inte händer något i Kalmar?

Något besök på högskolansdiariet blev det inte idag. Istället hängde jag med Markus och Linnea till tingsrätten. Jag hade någon form av magkänsla att det skulle finnas något spännande där och visst gjorde det.

Efter att ha kopierat massor med åtal och förhör i förundersökningar cyklade vi tillbaka till skolan och försökte få ihop några texter. Tyvärr blev det inte så mycket gjort innan vi var tvungna att cykla tillbaka. För andra dagen i rad var det dags för mig att bevaka en häktningsförhandling. Den här gången rörde det ett mordförsök som sedan ändrades till grov misshandel och grovt hemfridsbrott. Vi fick sitta med under hela förhandlingen och det var ganska spännande. Att höra åklagaren och den misstänkte berätta om kvällen och sedan se vad lokaltidningarna här skrev om det.

När vi kom tillbaka med ytterligare några förundersökningar var vi glada över allt material vi hade och det visade sig att vi inte var de enda. Någon hade bombhotat stadshuset här i Kalmar och på länsstyrelsen hade det visst också funnits mycket material. Det är kul när det händer något!

Nu blir det te och soffan resten av kvällen. Vore skönt om jag lyckades kurera mig helt någon dag. Gå runt och vara småsjuk hela tiden är inte särskilt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0