Glöden fanns i ögonen

Det blev bara en poäng för Öster i premiären igår. Fast egentligen är det inte så bara med tanke på den värdelösa premiärstatistiken Öster har haft de senaste åren. Det som var tråkigt med matchen var att det inte satsades full fart framåt i andra halvlek när absolut ingenting hände. Dessutom var det lite sorgligt att se alla långbollar. Mittfältet existerade knappt och Öster hade svårt att hålla i spelt. Förhoppningsvis kommer detta allt eftersom och att det bara var premiärnerver som späkade lite igår.

Det som gör mig hoppfull är mötet med en av tränarna halvtimmen före matchen och spelarna efter matchen. Tränaren fullkomligt strålade av lycka och glöden lyste igenom ögonen. Han var taggad till max som Persson skulle ha sagt. Lyckas han föra över det till spelarna så är jag inte ett dugg orolig. Dessutom var det skönt att se de besvikna miner som i stort sett varje spelare hade när de joggade ner efter matchen. De var inte nöjda med en poäng, och tack gode gud för det!

I skolan just nu är det fortfarande ekonomikurs. Angelica och jag kämpar på med våra fotbollslag och har snart jagat halva Stockholm. Det ska bli skönt när det här är över!

Ikväll är det jobb som gäller för min del. Det kommer bli en del av den varan framöver och mina helger är i stort sett fullbokade åtminstone hela maj. Ibland gäller det att tänka på pengarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0