En byggarbetsplats...

ungefär så ser det ut i vårt kök just nu. Nästan allt damm från spacklingen har dock fått passera genom den halva  dammsugarslangen för att ligga i tryggt förvar i den lilla påsen. Papper med färgfläckar, en tidningsklädd stol och maskeringstejp finns däremot lite här och var.
Sen vi flyttade in har jag velat bli av med den hemska gröna fondväggen. Katten höll med mig och började riva ner tapeten när han kom till oss. Nu har vi äntligen tagit tag i saken och den tidigare gräsligt gröna väggen kommer i framtiden att vara grön...
Tyvärr, glömde jag ta en "före" bild men imorgon kommer den här bloggen berikas med en efter bild. Något som ska bli startskottet för mer bilder.

Pengarna har runnit ut ur plånboken idag efter besök på Maxi, IKEA och Plantagen. Det har dock resulterat i en hemtrevligare lägenhet och som Emils pappa uttrycket sig "en ganska trevlig balkong". Vi är långt ifrån färdiga med projektet som går under namnet vårstädning men imorgon kväll lär det vara ganska skönt att se sig om. Ny inredning varvat med en fläckfri lägenhet ska bli resultatet.

Dags att sova så att vi orkar med målandet, dammandet, skrubanndet och allt annat som hör städningen till.
Det är skönt med långhelg!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, jag antar att det var du som skrev :P

jo, usa ska jag lätt till. au pair då =) så då är det bara att komma och hälsa på minsann =)

Tyvärr blir det nog inget kalmar imorgon, men jag kommer gärna ngn gång så vi kan ses =) hade ju varit jätte kul =)

2009-04-11 @ 12:24:23
URL: http://milano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0