En innehållsrik lördag

Igår blev det mycket sol och en hel del trevligt sällskap.

Emils vänner hittade hit vid halv ett tiden och det blev några timmar ute på gräsmattan innan jag cyklade ner mot kåren för att träffa lite klasskompisar. Cykelturen gick dock inte riktigt så smärtfritt som den kanske borde ha gjort. En bil stod i vägen för cykeln och en Anna som höll på att smsa att hon var lite sen flög av cykeln slog upp knäet, skrapade armbågen och stukade handen på något mystiskt vänster. Min höger hand är numera rund och lite blå. Jag känner mig lite smått handikappad med tanke på att jag knappt kan ta på mig ett par byxor själv...

Jag kan ju hoppas att handen blir bättre innan Emil åker till Grekland!

Efter flygturen tog jag mig till slut ner till kåren. Maria hjälpte mig att bandagera knäet. Ett bandage som senare fick gå under namnet "strumpeband". Det var trevligt på gräset utanför kåren och jag hoppas alla hade lika kul när de sedan gick in. Själv promenerade jag hem och med hjälp av Angelica och Daniel leddes även cykeln hem. Handen fick bandageras och sedan var det bara att vänta på Springbreak folket.

Nu är det dags att ladda för dagens promenad till Fredriksskans för lite fotboll mellan Kalmar och Helsingborg.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men Änna din klant! Men jaja hoppas att ni hade riktigt roligt på Springbreak, önskade verkligen att jag hade kunnat vara där!

2009-05-31 @ 18:53:33
URL: http://bengtzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0